גרירה נשלטת

גרירה נשלטת של רכב הסבר  מה מותר ומה אסור ומה החוק מתיר לעשות

בגרירה נשלטת הרכב הגורר שולט ברכב הנגרר ומבצע הגרירה חייב ברישיון גרירה וחילוץ

הרכב הגורר חייב להיות ייעודי גרירת רכבים ורשום ברישיון הרכב.

גרר רכבים
גרר רכבים

סרן אחד לפחות של הרכב הנגרר מורם מהכביש

לעתים הסרן השני מורם ע"י דולי(עגלה).

בזמן גרירה אסורה הימצאות נהג ברכב הנגרר המנוע צריך להיות מכובה וההיגוי נעול.

בשונה מגרירה בהרמה ששם שני הסרנים של הרכב הנגרר מורמים מהכביש,

גרירה בהרמה מלאה
גרירה בהרמה מלאה

סרן אחד מורם מהכביש ע"י מתקן משקפיים שהגלגלים מאובטחים אליו.

לעתים בגרירה רכב שהוא עם הנעה כפולה חובה לשים עגלה מתחת לגלגלים

גרירה נשלטת
גרירה ע"י מתקן משקפיים

שבמגע עם הכביש וזה בכדי לא להרוס את הגיר של הרכב הנגרר,

במידה וגלגלים שמחוברים לגיר מסתובבים ברכב שאינו מונע והגיר אינו מקבל שימון בגלל

שהמנוע מכובה עלול לעשות נזק כבד למערכת ההנעה.

כל נהיגה ברכב שמותקנות עליו אמצעים לגרירה נשלטת מחייב מנהג הגרר רישיון גרירה וחילוץ

וחייב לעבור הכשרה מתאימה לביצוע משימות כאלו.

יתרונות וחסרונות

לגרירה נשלטת של רכב יש מספר יתרונות על גרירה בהרמה מלאה והם :

מתאימה להוצאת רכבים תקולים מחניונים בגלל שהרכב הנגרר נמצא בגובה נמוך

ולא על משאית.

הגרר הוא לרוב יותר קטן וקל יותר להגיע למקומות צרים ושקשים יותר להגעה

עם משאית או מובילית גדולה.

החיבור לרכב הנגרר קל ומהיר גם אם הרכב הנגרר נמצא במקום צר או חניה

צפופה.

החיסרון שהיא אינה מתאימה לכל הרכבים,

רכבים נמוכים מאוד לא ניתן לגרור ורכבים שהם בעלי הנעה כפולה

ולא ניתן לשלב להילוך סרק אז צריך להרים את הרכב ולשים דולי מתחת לגלגלים שאינם מורמים.

יש 2 קבוצות לרכבי גרר

קבוצה א' כוללת רכבים במשקל 850 ק"ג עד 2500 ק"ג שלהם  מותר להם לגרור

עד פי 3 מכוח הגרירה  שלהם

גרר רכב קטן
גרר רכב קטן

וקבוצה ב' הכוללת רכבים במשקל 2501 ק"ג ומעלה שלהם מותר לגרור עד פי 4

מכוח הגרירה שלהם לרוב גרירת משאיות או חילוץ משאיות אוטובוסים ורכב כבד

גרר משאיות כבד
גרר משאיות כבד

חובה לשים על הרכב הנגרר בגרירה נשלטת שלט שרשום עליו נגרר ע"י ומספר הרכב הגורר,

בנוסף בזמן תאורה חייבים אור בצד השמאלי.

ניתן לקרוא כתבה נוספת חילוץ הסבר